آفرینشهای ادبی نی نیآفرینشهای ادبی نی نی، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره

آفرینشهای ادبی برای کودکان

تقویت حس بینایی

1391/10/4 20:23
نویسنده : مربی
638 بازدید
اشتراک گذاری

اولین گام برای شروع آموزش را اختصاص میدهم به پرورش حواس !

زیرا با پرورش حواس می توان آموزش را آسان و مطلوب تر کرد و کودک را متعالی تر و باهوش تر بار آورد

پرورش حواس یعنی اینکه به کودکانمان یاد بدهیم که چگونه احساسهای 5 گانه اش را بشناسد و از آنها

بهره بگیرد. من برای آموزش فرزندم به طور جدی با مبحث پرورش حواس بینایی شروع میکنم

شما هم اگر تمایل داشتید با من همراه باشید و مرا درجریان تجربیاتتان قرار دهید!

 

 

 

١- کودکم را بیرون میبرم و سعی میکنم هرچیزی را که میبینم به او نشان بدهم و اندکی مکث

 میکنم تا بتواند با آن شی ارتباط برقرار کند ! آسمان و زمین ...درختان... پرندگان ...و همه ی

چیزهایی که در محیط زندگی ما هستند سوژه های مناسبی برای این مبحثند!

2-محیط خانه و وسایل و اسباب بازی ها و لباسها و هرچیزی که در خانه پیدا میشود را بگذارید

بشناسد و درمورد هریک بااو حرف بزنید

3- برای کودک دوربین مقوایی درست کنید یا بگذارید از وسایلی مثل حلقه های پلاستیکی یا اسباب

بازیها بعنوان دوربین استفاده کند روی هر شی که زوم کرد نامش را بگویید . بگذارید از دریچه های

مختلف به اشیا و پیرامون نگاه کند . مثلا میشود از عینک دودی یا اشیا مات هم استفاده کرد !

4- دالی بازی با اشیا: اشیا را توی یک کیسه قرار میدهیم و از کودک میخواهیم هربار شی ای را

بیرون بیاورد سپس نامش را به کودک میگوییم و میگذاریم کودک خوب وارسی اش کند

 ....

روشهای بسیاری برای این مبحث هست که ساده اند ولی کار آمد !

خلاصه !

یک هفته بیشتر دغدغه ام را میگذارم برای حس بینایی !

 

پسندها (2)

نظرات (0)